Lezingen

De lezingen vangen aan om 20:00 uur. De zaal is open vanaf 19:30 uur.

Dinsdag 10 oktober

André Wierenga – de mystieke inwijdingsweg van de mens

In deze  deze lezing vertelt André over de groeimogelijkheden die we als mens hebben in onze levens. Het doel van ons mensen is om op onze levensweg gezuiverd terug te keren naar onze gezamenlijke bron van Licht, waarin we weer thuis zijn. Deze mystieke inwijdingsweg is vanuit de oude Oosterse tradities uit India, Tibet en China  opgeschreven en door de eeuwen heen bewaard gebleven en (ondergronds) doorgegeven aan het Westen via de theosofen, rozenkruisers en vrijmetselaars. André zal de hallen van wijsheid met diens beproevingen bespreken inclusief de stappen binnen zo’n hal. Tijdens de avond krijgt een ieder ongetwijfeld een indicatie krijgen van waar in welke hal  hij/zij zelf staat.

André is spiritueel leraar en paragnost. Samen met zijn vrouw Sandra runt hij Huis Wierenga, Centrum voor Bezieling in Veendam.

Vanuit zijn ouderlijk huis miste hij de aansluiting op het spirituele vlak. Hij voelde dat hij anders was dan de andere mensen in zijn leefomgeving, wat hem destijds erg onzeker maakte. Vanaf zijn 26ste levensjaar is hij vervolgens verantwoordelijkheid gaan nemen voor zijn zoektocht naar heling.

Na een periode waarin hij afstand nam van zijn eerste huwelijk, woning en baan brak een zware periode aan. In deze tijd werd hij vooral geconfronteerd met zijn schaduwzijdes. In dit diepste dal en keerpunt in zijn leven op zijn 33ste levensjaar, werd hij s’ nachts wakker; hij beleefde zijn eerste mystieke ervaring. Vanaf dat moment begonnen zijn spirituele krachten en helderziende gaven weer vrij te komen. De tijd die volgde was een leerzame periode van spirituele groei.

Spiritueel leraar en paragnost Rob van den Akker werd zijn persoonlijk leraar. Ook heeft hij veel steun ontleend aan de inzichten van wijlen Jelle Veeman, spiritueel paragnost. Dick Nicolai, natuurarts en astroloog, heeft een grote bijdrage geleverd aan zijn liefde voor de astrologie. Eveneens heeft hij vele lezingen, consulten, workshops en therapieën gevolgd.

Tijdens zijn zoektocht leerde hij uiteindelijk zijn innerlijke stem herkennen (zijn liefdesbron en innerlijke autoriteit). Dit bracht hem naar zijn werkelijke bestemming in deze maatschappij:  zijn persoonlijke missie is een groep mensen op hun levensweg te beschermen en verzorgen op weg naar hun ziel. Van daaruit geeft hij consulten, cursussen en lezingen.

Daarnaast ontwikkelde hij gedurende de laatste 24 jaar een grote passie voor schilderen. Als spiritueel kunstschilder verbeeldt hij persoonlijke processen van mensen. Zijn werk kenmerkt zich door liefde voor mens, natuur en detail. Ook maakt hij werk in opdracht. Voor meer informatie:  www.huiswierenga.nl

Aanvang:  20:00 uur
Locatie:  De Meenthe (-Vestzaktheater), Stationsplein1, Steenwijk
Kosten:  €7,-;  donateurs € 3,-

“Als je de talenten die jij bezit,
inzet voor de mensen die jouw talenten niet bezitten,
dan ben je bezig met je levensmissie.”
Anatol Kuschpèta